Líon alt a bhfuil an ghné seo luaite iontu: 3
Feiceann Micheál Ó Conghaile difriochtaí an-mhóra (Conamara agus Árainn 1880–1980: gnéithe den stair shóisialta, 1988) idir Ceol na ngiolcach (1939) agus Déirc an díomhaointis (1972) mar phictiúir den saol thiar
Tá tagairtí dó ag Micheál Ó Conghaile in Conamara agus Árainn 1880-1980: gnéithe den stair shóisialta, 1988—ar ceann díobh an rann ‘Mo ghrása Fr Connolly / A chuir deireadh leis an ól / Is a chuir an diabhal i bhfarraige / I dteach pobail Leitir Móir’, ag Tomás Laighléis in Seanchas Thomáis Laighléis agus ag Peadar Mac an Iomaire in Filí Bhaile na mBroghach. Scríobh comh-mhisinéir leis sna Slánaitheoirí cuntas air (atá i seilbh an oird) agus dúirt gurbh iad na daoine úd agus na sagairt féin nár thuig urchóid an phoitín in aon chor is mó a d’fhaigheadh locht ar mhodhanna Uí Chonghaile: ‘I remember once talking to a grand Catholic teacher of one of these areas and he told me that not infrequently did children come to school and fell on the floor as a result of poteen.’ Le cead na n-easpag, shocraigh sé nach mbeadh cead faoistine ag lucht déanta poitín mura ngeallfadh siad go poiblí os comhair na haltóra nach ndéanfaidís a thuilleadh é: ‘There is an infinity of stories and anecdotes about Fr Conneely in his poteen campaign
In Conamara agus Árainn 1880-1980: Gnéithe den Stair Shóisialta, 1988 baineann Micheál Ó Conghaile úsáid as an úrscéal seo mar bhunfhoinse eolais ar an seansaol